Ervaringen van cliënten

Ervaringen van cliënten

Cliënte – geboren in 1946 – onder bewind sinds 2011

‘Ik ben altijd zelfstandig geweest en ik heb altijd voor mezelf gezorgd. Met een laag inkomen kon ik me altijd redden, ik werkte en ik zorgde voor mijn man en 3 kinderen. De laatste jaren heb ik gemerkt dat ik niet meer de energie heb om zelf mijn administratie op orde te brengen. Iedereen gaat ervan uit dat je een computer en een smartphone hebt; ik heb dat niet en ik wil dat ook niet. De kinderen hebben het druk en als de kinderen langskomen zou ik ze wel kunnen vragen mij te helpen met dit soort zaken. Maar als ze er dan zijn, praat ik liever gezellig over de kleinkinderen dan over het doen van de belastingaangifte. Ik heb door Indigo Bewindvoering rust gevonden en ik kan me volledig focussen op mijn kinderen, kleinkinderen en de andere dingen die ik belangrijk vind. Ik weet dat het goed geregeld wordt.’

Cliënte – geboren in 1995 – onder bewind sinds 2015

‘Omdat ik me geen raad meer wist met mijn schulden, helpt Indigo Bewindvoering mij sinds 2015. Na alle verhalen die je hoort over bewindvoering, had ik er niet zo’n positief gevoel over, maar wat heb ik een gouden bedrijf getroffen! Ze zijn super vriendelijk en de bewindvoerders reageren altijd binnen een dag telefonisch. Ze zijn altijd bereikbaar en het contact met hen is super prettig. De bewindvoerders houden mij goed op de hoogte over mijn dossier; wat onwijs fijn is. Ik ervaar de bewindvoerders als professioneel en menselijk; ze zijn echt betrokken bij hun cliënten en je bent bij hen geen nummer. Zit je in financiële problemen en heb je hulp nodig met je schulden? Meld je hier aan en je zult echt super geholpen worden!’

Cliënt – geboren in 1970 – onder bewind sinds 2017

‘Het was halverwege 2016 toen ik via schuldhulpverlening werd doorverwezen naar Indigo Bewindvoering. Vooral omdat Indigo prettig samenwerkt met de gemeente, alsmede de positieve feedback van andere mensen die door Indigo in het verleden geholpen zijn. Geen malafide bewindvoerder, zoals er velen zijn.

Nadat het eerste contact gelegd was, kwam Marjolein Verhulst op 25 oktober 2016 (staat in mijn geheugen gegrift) naar mij toe om alles te bespreken. Ze vertelde me wat bewindvoering is, wat er gaat gebeuren, wat kun je verwachten enz. Toentertijd was ik totaal mijzelf niet; vol van schaamte, veel stress en ik schoof de problemen voor me uit. Huisuitzetting dreigde, de elektriciteit was al afgesloten, de politie kwam op bezoek om mijn rijbewijs in te vorderen vanwege een niet betaalde boete. Kortom, ik zat diep in de shit.

Nu, inmiddels bijna 3 jaar verder, ben ik sinds kort schuldenvrij, is de rust weer terug in mijn lijf, een overwinning! Persoonlijk vind ik dat alle credits hiervoor aan Marjolein ( en ook aan Milou, die de taken van Marjolein met verve heeft overgenomen) toekomen. Zij regelen zo veel, zoeken alles uit, en wanneer je extra leefgeld wilt voor kleding bijvoorbeeld, wordt dit meestal ook geregeld. Een goed en vertrouwd gevoel en een fijne samenwerking met mijn bewindvoerster. Ik kan Indigo iedereen aanraden, heb je problemen, bel ze. Zeker doen!’

Cliënt en cliënte met 3 jonge kinderen. – geboren in 1975/1978 – onder bewind sinds 2015

‘Wij zijn erg tevreden over Indigo Bewindvoering en we hebben daarom kennissen van ons aangeraden zich ook aan te melden. Zij staan nu ook onder bewind bij Indigo Bewindvoering. 

Bij Marjolein hoeven we nooit lang te wachten op antwoord; bovendien hebben we nu veel meer rust in ons hoofd. In het verleden hebben wij in de WSNP gezeten bij een ander bewindvoerderskantoor, maar daar konden wij totaal niet mee overweg en dit gaf alleen maar stress. Marjolein spaart nu ook voor ons en daar zijn we heel blij mee want dat lukte ons zelf niet. Als we nu wel eens om iets extra’s vragen, is dat er ook omdat Marjolein voor ons heeft gespaard.’